Tři otázky pro: Jakuba Illnera a Radima Hoška

Stavitelé tratí obou mistrovských závodů nám zodpověděli pár otázek: 


Tři otázky pro: Jakuba Illnera (MČR sprint)

1) Jak bys charakterizoval terén? Bude to jen o typických místních polygonálních blocích panelových domů nebo mohou závodníci očekávat rozmanitější tratě? 

Snažil jsem se využít všech možností, které prostor nabízí. Jak jste jistě zaznamenali při předzávodní přípravě, prostorem závodu prochází kaskáda Prokopského potoka, která dovoluje i poněkud nestandardní postupy a jistě vítané osvěžení v slunečném dni. Ale určitě neuškodí připomenout si Pythagorovu a Euklidovu větu a hbitě je aplikovat pro nalezení optimálního postupu mezi paneláky. Závodníci se také mohou těšit na místní urbanistickou specialitu – takzvaný sídlištní vnitroblok – který představuje ideální terén pro mikrosprinty.

2) Připravil jsi pro závodníky nějaké překvapení, třeba poslední roky často používané umělé překážky, aby jim nestačilo si celý prostor nastudovat dopředu z map?

Tak šváby samozřejmě budou. Jdeme s dobou a v rámci inovace se můžete připravit na umělé překážky, které jsme pracovně nazvali „vertikální šváb“. Na malém prostoru nabízí překvapivé možnosti – výstup ke kontrole po žebříku, lanech nebo schodech; odběh od kontroly po skluzavce.


3) Co bude podle tebe v závodě rozhodovat?

Důležité bude udržet koncentraci po celou dobu závodu. Zejména pro pánské kategorie vidím jako klíčový faktor úspěchu neztratit pozornost u známé sochy Kurta Gebauera "Rusalka". Pro férové podmínky jsme po celou sobotu oblékli Rusalku do slušivých plavek v barvách Kotlářky. Dámy mají v tomto směru značnou výhodu.



Tři otázky pro: Radima Hoška (MČR sprintových štafet)

1) Jak bys charakterizoval terén? Je nějak odlišný od toho sobotního?

Překvapivě pestré a příjemné sídliště šikovně zbavené dopravy a se spoustou rekreační zeleně. A taky s přistávajícími letadly nad hlavou. Nedělní terén je oproti sobotě o něco jednodušší, proto je koneckonců použitý na sprintovky.

2) V minulých letech byly sprintové štafety často hodně běžecké, mohou závodníci letos očekávat spíš závod, kde budou víc rozhodovat volby postupů a přesné čtení mapy? 

Sprintovky podle mě musí být běžecké, top technický sprintový terén totiž zpomaluje čelo, které to všechno musí dočítat, a nahrává těm, co se vezou a běží ostatním na záda. Navíc technické terény jsou často poměrně "málo propustné", což může být i nebezpečné. Takže rozhodně to bude kalup. Kde se bude rozhodovat? Moje zkušenost je, že se vždycky rozhoduje jinde, než stavitel čeká. Rozhodovat budou chyby, tedy hlavně správný odhad každého závodníka, kde je to hraniční tempo, při kterém ještě zvládá řešit ty mapové problémy, jako třeba volby, které mu jsou předloženy. Myslím, že budeme svědky velkých a přitom triviálních chyb. No a kdo zná můj stavitelský rukopis, tuší, že tratě budou pestré a s nějakými překvapivými prvky. 

3) Musel jsi kvůli požadavkům České televize na přímý přenos nějak upravovat svou koncepci tratí? 

Vlastně ne, přece jen už jsem s televizí něco absolvoval, takže celá koncepce vznikala už s ohledem na to, aby se některé úseky daly "hezky prodat TV divákovi". Zároveň jsem nechtěl dělat velký kompromis ohledně orientační náročnosti, takže jsme ve finále požádali Soutěžní komisi o prodloužení celé štafety o 4 minuty na 59 minut, protože všechna tahle kritéria bych už nezkombinoval. Takže hlavně tratě dospělých jsou docela dlouhé, ale věřím, že vítězné časy na úseku půjdou jen málo nad 14 minut, u dorostu pak o minutu méně.